5 powodów, dla których warto zabrać seniora na spacer!

5 powodów, dla których warto zabrać seniora na spacer!
Drukuj Skomentuj

Nadchodzi wiosna, a z nią poprawa pogody. Słońce za oknem i wyższa temperatura motywują nas do wyjścia z domu. Spędzenie czasu na świeżym powietrzu jest bardzo ważne szczególnie dla osób starszych. Poznaj 5 powodów, dla których powinieneś/powinnaś zabrać swojego podopiecznego na spacer!


Poprawa stanu zdrowia

 

Nawet 20 minut spaceru dziennie zalicza się do aktywności fizycznej, niezbędnej do podtrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia osoby starszej. Pozwala to obniżyć ryzyko zachorowania na miażdżycę i inne choroby układu krążenia. Osoby często spacerujące mniej skarżą się także na różne urazy, co jest wynikiem wzmocnienia stawów i kości.

 


Lepsze samopoczucie dla obu stron

 

Niezależnie od wieku, wpływ spaceru może być pozytywny dla każdego. Wpływ światła słonecznego na nasz stan psychiczny jest znany od zawsze. Dzięki dostarczanym promieniom słonecznm rośnie ilość witaminy D3,  która wpływa korzystnie nie tylko na nasze kości ale także dobry humor i odporność. Spacery wpływają też na lepsze przyswajanie się endorfin, dzięki czemu może przyczynić się też do złagodzenia depresji.

 

 

Sprawdź również: Spacer a zdrowie seniora

 


Rozwój umysłowy

 

To może wydawać się nieoczywiste ale codzienny spacer może pomóc przy rozwoju intelektualnym. Związana ze spacerem poprawa krążenia wpływa na dotlenienie mózgu. Dodatkowo, stworzenie tego typu nawyku wpływa pozytywnie na procesy motywacyjne. Jest to dobry sposób szczególnie dla opiekunek i opiekunów, którzy zmagają się z kryzysem w pracy.

 


Polepszenie relacji z podopiecznym

 

Wyjście z domu i zmiana otoczenia otoczenia może przyczynić się do polepszenia relacji z seniorem. Oprócz tego czas poświęcony na spacerowanie można wykorzystać też na rozmowę, co również stworzy pewną więź między opiekunką/opiekunem, a podopiecznym.

 


Lepsze trawienie i spokojniejszy sen

 

Wysiłek fizyczny, nawet w niewielkich ilościach, wpływa pozytywnie na poprawę metabolizmu, w wyniku czego łatwiej jest poradzić sobie z problemami trawiennymi, a także zwiększa apetyt. Poprawa krążenie i większe dotlenienie wpływa też korzystnie na późniejszy sen. Dzięki codziennym spacerom Twój podopieczny może spać spokojniej i dłużej niż do tej pory.

 

 

Sprawdź także: Zdrowie fizyczne osoby starszej - porady znanego fizjoterapeuty!

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!