Ciągłe zmęczenie u seniora - jak sobie z nim radzić?

Ciągłe zmęczenie u seniora - jak sobie z nim radzić?
Drukuj Skomentuj

Długotrwałe zmęczenie to problem, który dotyka wielu ludzi w różnym wieku. Przyczyny również są różnorodne. Może być to m.in. przepracowanie, długotrwały stres czy problemy ze snem. Jak zatem radzić sobie z ciągłym zmęczeniem? Poniżej przedstawiamy sposoby na to, jak radzić sobie ze stresem u osoby starszej.

Jakie są przyczyny ciągłego zmęczenia?

 

  • Zbyt krótki i płytki sen
  • Niedokrwistość
  • Choroby wątroby i nerek
  • Menopauza
  • Nieprawidłowe funkcjonowanie tarczycy oraz trzustki
  • Choroby autoimmunologiczne

Sprawdź także: Domowy sad. Najlepsze drzewka owocowe w doniczkach

 

Jak radzić sobie z przewlekłym zmęczeniem?


Przede wszystkim, bardzo ważny jest sposób, w jaki rozpoczynasz dzień. Warto wzbogacić swoje śniadanie w produkty, które są źródłem białka. Postaw zatem na jajecznicę, tosty czy jogurt. Należy również unikać słodkich przekąsek we wczesnych godzinach porannych, ponieważ są one pozornym przypływem energii i zmęczeni powróci bardzo szybko.


Aktywność jest niezwykle ważna. Im więcej się ruszasz, tym lepsze będzie twoje samopoczucie. Warto zatem postawić na długie spacery i spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

 

Czytaj także: Narodowy Spis Powszechny - jak spisać się bezpiecznie?

 

Obecna sytuacja pandemiczna sprzyja tworzeniu się sytuacji stresowych. Spróbuj zrobić coś dla siebie i odpocząć, a nawet częściowo odciąć się od problemów.

Sposoby na zmęczenie


Aromaterapia potrafi czynić cuda. Rozpylać zapachy można poprzez nawilżacz powietrza czy kominek terapeutyczny. Warto wybrać zapachy aktywizująco-energetyzujące, na przykład mandarynkowy, limonowy, czy cynamonowy.

 

Sprawdź również: Coraz więcej wolnych miejsc w DPS-ach


Napoje z witaminami dodają sił i poprawiają wydolność organizmu. Wypicie wody z łyżką miodu i sokiem ze świeżo wyciśniętej cytryny pobudzą energię.


Zadbaj o dobry sen. Jeśli masz problem z zasypianiem, wypij napar z melisy lub chmielu. Usypiająco działa także zjedzenie banana lub kilku biszkoptów i wypicie szklanki ciepłego mleka z miodem.

 

Autor: Izabela Nestioruk

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!