Ćwiczenia z piłką dla zdrowia seniora

Ćwiczenia z piłką dla zdrowia seniora
Drukuj Skomentuj

Co robić aby nawet na emeryturze cieszyć się sprawnością fizyczną? Każdy aktywny senior, któremu zależy na zachowaniu wigoru powinien zażywać ruchu, a jedną z możliwości są ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną. Korzyści z takiej gimnastyki jest wiele - od zdrowego kręgosłupa, aż do poprawy samopoczucia!

Ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną, nazywaną też fit ball, przeznaczone są dla osób w każdym wieku. Zatem także aktywni seniorzy, którym zależy na zachowaniu sprawności powinni zainteresować się tą formą gimnastyki.

 

Aktywność osób starszych


Piłka fit ball wykonana jest z trwałych materiałów, dzięki czemu może służyć jako przyrząd gimnastyczny dla osób z dużymi problemami zdrowotnymi lub nadwagą. Ćwiczenia dla seniorów, do których wykorzystywana jest ta piłka, wzmacniają ciało, przynoszą ulgę podczas bólów kręgosłupa, poprawiają zmysł równowagi i zwiększają ruchomość stawów.

Osoby po 50 roku życia są szczególnie narażone na ból stawów. Zobacz co robić gdy dokucza ta przypadłość, wejdź: Co na ból stawów seniora

Regularne ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną zdecydowanie poprawiają koordynację ruchową i ułatwiają poruszanie się. Oprócz tego pozytywnie wpływają na nastrój, ponieważ balansowanie ciałem na okrągłym przedmiocie przypomina dziecięce zabawy, dostarczając wiele radości i śmiechu.

 

Ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną


Taka gimnastyka dla osób starszych, do której wykorzystywana jest piłka, to świetny sposób na ruch w okresie jesienno zimowym, gdy pogoda nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Aktywny senior może ćwiczyć nie tylko na zajęciach w grupie, ale także w domu!

Nordic Walking to forma aktywności fizycznej, którą można uprawiac o każdej porze roku! Sprawdź jak zacząć, wejdź: Nordic Walking dla seniorów

Pierwszym krokiem jest dobranie wielkości piłki do wzrostu. Aby to zrobić wystarczy na niej usiąść - w pozycji siedzącej nogi powinny tworzyć kąt prosty albo delikatnie rozwarty. Gdy na przykład podczas zakupów nie można zastosować tego sposobu warto pamiętać, że piłka o średnicy 45 cm przeznaczona jest dla osób liczących do 157 cm wzrostu, 55 cm - do 167 cm wzrostu, 65 cm - do 178 cm wzrostu, 75 cm - dla osób najwyższych.

Ćwiczenia dla seniorów z wykorzystaniem piłki fit ball, powinny być wykonywane nie dłużej niż 20 minut i zawsze musi je poprzedzać dobra rozgrzewka. Siedząc na piłce należy wykonywać skłony i skręty głowy, wymachy i krążenia ramion oraz krążenia bioder. Później można przejść do głównej fazy treningu.

Jednym z ćwiczeń dla osób starszych, które wzmocni mięśnie dolnego odcinka kręgosłupa i partii ciała, jest położenie się plecami na piłce, ręce mają być wyciągnięte nad głowę, a stopy nie mogą być oderwane od podłoża. Następnie trzeba prostować kolana tak, by piłka poruszała się. Ćwiczenie trzeba powtórzyć dziesięć razy.

Wykonując kolejne ćwiczenie należy położyć się na piłce prawym bokiem, prawa ręka opiera się o podłogę a lewa leży wzdłuż tułowia, kolana powinny być wyprostowane, stopy ułożone na podłodze. Wraz z wdechem trzeba unieść lewą rękę nad głowę, przy wydechu następuje powrót do pozycji wyjściowej. Później trzeba zmienić stronę i w ten sam sposób powtórzyć całe ćwiczenie.

Stojąc przed piłką należy oprzeć ręce na biodrach a piętę lewej stopy ułożyć na piłce. Starając się utrzymać pion, trzeba zgiąć prawą nogę w kolanie, w tej pozycji wytrzymać kilka sekund i wrócić do pozycji wyjściowej. To samo ćwiczenie trzeba powtórzyć zmieniając nogę.

Sprawdź jak jeszcze można ćwiczyć na emeryturze, wejdź: Aktywność fizyczna po 50.

Mimo że ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną można z powodzeniem wykonywać w domu, aktywni seniorzy powinni pomyśleć o zapisaniu się na zajęcia z instruktorem, który dobierze dla nich odpowiedni program. Ofertę taką proponują kluby fitness, stowarzyszenia aktywizujące osoby starsze jak również miejskie kluby seniorów.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe