Dieta na lato - co jeść a czego unikać?

Dieta na lato - co jeść a czego unikać?
Drukuj Skomentuj

Dieta na lato jest bardziej uboga w mięso. W końcu lato to pora roku, która hojnie obdarowuje nas pysznymi warzywami i soczystymi owocami. Warto więc korzystać z tego i brać pełnymi garściami. Co zatem warto jeść latem, a czego należy unikać?

Owoce i warzywa, które ugaszą pragnienie


Lato to nadzwyczaj gorąca pora roku. W tym okresie szczególnie warto jeść owoce, które doskonale ugaszą pragnienie, ale też nawodnią organizm. Doskonale sprawdzą się w tym arbuzy, truskawki, grejpfrut, agrest, a nawet ogórki.

 

Co pić latem?


Jeśli planujesz wielogodzinne wycieczki,  do picia weź kefir, jogurt, sok i koniecznie wodę. Najlepiej zwykłą, bezsmakową. To ona najlepiej ugasi twoje pragnienie. Dziennie należy wypijać dziennie 2 l napojów.

 

Sprawdź również: Najlepsze warzywne przekąski na grilla - przygotujesz je bardzo szybko!

 

Jedz warzywa do każdego posiłku


Warzywa są niskokaloryczne, więc warto je jeść o każdej porze roku. Latem są one jednak świeże, niepoddane obróbce, więc są skarbnicą witamin. Witaminę C zawierają brokuły, kapusta, papryka, szpinak, natka pietruszki, porzeczki, truskawki i owoce cytrusowe. Beta-karoten znajdziemy w takich warzywach i owocach jak marchew, kabaczek, brzoskwinie, morele.  Dużo witaminy E zawiera botwina, dynia, brukselka, biała kapusta.

 

Czytaj także: Odpowiednia dieta opóźnia starzenie się u kobiet

 

Latem trzeba jednak uważać na winogrona, mandarynki, czereśnie, banany i awokado, ponieważ dostarczają sporo kalorii.

 

Latem jedz tłuszcze nienasycone i błonnik


Źródłem tłuszczów nienasyconych są oliwa oraz inne oleje – m.in. rzepakowy, a także ryby morskie i  ich tłuszcz – znany jako tran. Warto jeść również węglowodany złożone, które zawierają błonnik. Znajdują się m.in. w kaszach i makaronach.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!