Dlaczego sanatoria powinny promować się online?

Dlaczego sanatoria powinny promować się online?
Drukuj Skomentuj

Kiedyś wyjazd do sanatorium musiał być “wyczekany” ze względu na duże kolejki. Popyt na wyjazdy do uzdrowisk był większy niż możliwości lokalowe, dlatego wiele ośrodków nie potrzebowało się reklamować. Teraz jednak seniorzy są świadomymi konsumentami, którzy oczekują spersonalizowanych ofert. Dawne uzdrowiska coraz częściej przypominają ośrodki SPA Wellness. Dodatkowo po zmianach z lipca br. w zasadach kierowania na leczenie uzdrowiskowe z NFZ, coraz więcej osób może być skłonnych do wyjazdów prywatnych. Przeczytaj, dlaczego więc sanatoria powinny promować się online.

Wiele sanatoriów opiera swoją reklamę na tzw. “marketingu szeptanym”, czyli poleceniach dotychczasowych klientów. Nie jest to jednak metoda gwarantująca sukces. Nowopowstające uzdrowiska zamieszczają też opinie klientów na swoich stronach www - ich ilość może więc przeważyć nad poleceniami rodziny czy znajomych.

 

Dlaczego warto promować się online?

 

1. Warto zaznaczyć, że wyjazd do sanatorium dla wielu osób jest równoważny z wyjazdem na wakacje - nie wybierają więc oni ośrodków znajdujących się tylko blisko domu. Internet staje się dla nich głównym źródłem informacji o uzdrowisku, ale też o okolicy i dodatkowych atrakcjach.

 

2. Powstaje coraz więcej sanatoriów z bogatymi pakietami medycznymi i wypoczynkowymi. Jednocześnie wzrost zamożności społeczeństwa sprawił, że jest wiele osób w wieku 55+, których stać na różne usługi. W wyścigu o klienta warto więc pokazać swoje sanatorium na tle innych - a wyszukiwarki sanatoriów online są najłatwiejszym sposobem na porównanie ofert dla klientów.

 

3. Jak już było wspomniane, w lipcu br. nastąpiły zmiany w uzyskiwaniu skierowań na leczenie uzdrowiskowe z NFZ (przeczytaj szczegóły: Wyjazd do sanatorium z NFZ: nowe zasady). Jedną z najważniejszych zmian jest to, że po zakończeniu leczenia w uzdrowisku kolejne skierowanie można otrzymać najwcześniej po 12 miesiącach. Oznacza to, że osoby, które dotąd liczyły tylko na wyjazdy z NFZ, teraz mogą być chętne do wykupowania wyjazdów na własny koszt, by skrócić czas oczekiwania na rehabilitację.

 

4. Promowanie się online to nie wszystko - należy jeszcze zadbać o to, by oferta trafiała bezpośrednio do klienta. Dlatego warto podjąć współpracę z portalem, którego odbiorcami są potencjalni klienci. W przypadku seniorów jest to więc DomySeniora.pl, który posiada również wyszukiwarkę sanatoriów.

 

5. Dodatkowym plusem zamieszczenia oferty na DomySeniora.pl jest możliwość dodawania ofert specjalnych - czyli np. aktualnego pakietu kierowanego bezpośrednio do seniorów. Chcesz zachęcić seniorów do skorzystania z oferty na Święta/Sylwestra? Skontaktuj się z BOK i zapytaj o najlepszą formę reklamy dla siebie!

 

6. Promowanie sanatorium online pozwala na dotarcie również do klientów zagranicznych, co jest dużym plusem nie tylko dla przygranicznych ośrodków. Warto wiedzieć, że w DomySeniora.pl w ramach wykupienia abonamentu Twoja oferta będzie również przetłumaczona na język niemiecki i umieszczona na niemieckiej domenie (www.seniorenheimepolen.de).

 


Pamiętaj, że seniorzy to już nie tylko babcie i dziadkowie siedzący w bujanych fotelach, których jedynym oknem na świat jest TV. To osoby ustabilizowane finansowo, które często chcą pozostać aktywne na emeryturze. Nie pomijaj ich więc w ofercie swojego sanatorium!

Sprawdź też: Senior jako konsument: obalamy mity

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe