Domy seniora - jak zachęcić klientów do wystawiania opinii?
Jesteś właścicielem domu seniora i zależy ci na opinii swoich klientów? A może jeszcze nie wiesz, jakie jest to ważne w kontekście twojego biznesu? Zachęcamy do zapoznania się ze wskazówkami, jak zadbać o opinię o swoim biznesie w Internecie.
Opinie o obiekcie – dlaczego to takie ważne?
Wystawianie opinii o obiekcie jest niezwykle ważne. Szczególnie sprawdzi się w przypadku portali, na których można znaleźć wiele ofert. Pozwoli to potencjalnym klientom na porównanie obiektów i wybranie tego, który sprosta im potrzebom w stu procentach. Wiele osób, które musi podjąć tak trudny wybór, jakim jest wybór domu seniora dla najbliższej sobie osoby, zwykle kieruje się opinią osób, które doświadczyły już pobytu w tym miejscu i kontaktów z personelem. Oznacza to, że im więcej opinii będzie miał twój obiekt, tym większym zainteresowaniem będzie cieszył się wśród nowych, potencjalnych klientów.
Sprawdź również: Opodatkowanie domu opieki - co trzeba wiedzieć?
Co zrobić, by otrzymywać opinie w Internecie od klientów?
W pakiecie powitalnym dla swoich klientów możesz zostawić karteczkę z prośbą o dodanie opinii. Jest to zdecydowanie najprostsza i najszybsza droga do osiągnięcia celu. Warto jednak również wysłać gościom spersonalizowanego maila z podziękowaniem za wybór twojego lokalu, w którym możesz poprosić o wyrażenie opinii. Świetnie również sprawdzi się kontakt telefoniczny z rodziną pensjonariusza z prośbą o wystawienie opinii. Klienci cenią sobie otwartość, więc doskonałym wyborem będzie prośba o opinię podczas rozmowy na żywo.
Jak odpowiadać na opinie gości w Internecie?
Przede wszystkim pamiętaj o kulturze. Nieważne, czy opinia jest pozytywna, czy negatywna, ty jako właściciel obiektu musisz zachować klasę w każdej sytuacji. Pamiętaj, by przeprosić , jeśli wiesz, czym zawiniłeś. W żadnym wypadku nie kłóć się ze swoim klientem i nie wchodź w dyskusje o negatywnym oddźwięku. Postaraj się wzbudzić pozytywne emocje niezależnie od tego, czy zgadzasz się z daną opinią, czy nie.
Czytaj również: Dom seniora - który wybrać? Prywatny a państwowy
Co najważniejsze, każda twoja odpowiedź powinna być inna. Zasada „kopiuj-wklej” nie sprawdzi się tu dobrze. Pokaże to twoim klientom, jak ważne jest dla ciebie ich słowo i samopoczucie. W odpowiadaniu na opinie w Internecie liczy się również czas reakcji właściciela oraz o ile to możliwe, odesłanie podziękowania w zwrotnej wiadomości.
Autor: Izabela Nestioruk
Świetny artykuł, bardzo pomocny. Dziękuję