Internetowe Konto Pacjenta - nowa funkcja. Możesz zaoszczędzić sporą sumę

Internetowe Konto Pacjenta - nowa funkcja. Możesz zaoszczędzić sporą sumę
Drukuj Skomentuj

Internetowe Konto Pacjenta – coraz więcej osób z niego korzysta. I nic dziwnego, ponieważ daje nam podgląd na wiele ważnych spraw i pozwala ułatwić codzienne funkcjonowanie. W aplikacji pojawiła się właśnie nowa funkcja, dzięki której można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Co trzeba zrobić? Podpowiadamy

Nowa funkcja Internetowego Konta Pacjenta


Dzięki nowej funkcji mojeIPK możemy w szybki i bardzo prosty sposób sprawdzić prawo do przysługujących nam świadczeń w ramach NFZ lub jego braku.

 

Sprawdź także: Orzeczenie o niepełnosprawności - świadczenia, ulgi i uprawnienia


Stan ubezpieczenia zdrowotnego możemy sprawdzić po uruchomieniu aplikacji. Na dole ekranu należy przejść do sekcji e-zdrowie, a następnie kliknąć w zakładkę "ubezpieczenie zdrowotne".
Na ekranie powinien pojawić się jeden z komunikatów:

 

  • "Narodowy Fundusz Zdrowia POTWIERDZA prawo do świadczeń zdrowotnych" – kolor zielony,
  • "Narodowy Fundusz Zdrowia NIE POTWIERDZA prawa do świadczeń zdrowotnych" – kolor czerwony.


Jeśli okaże się, że nie mamy prawa do świadczeń, możemy dowiedzieć się, jaki jest tego powód, klikając w symbol "i" w kółeczku.

 

Brak prawa do świadczeń – co robić?


Jeśli okaże się, że nie mamy prawa do świadczeń, możemy zadziałać na dwa sposoby. Po pierwsze, złożyć pisemne oświadczenie. Po drugie, okazać dokument potwierdzający ubezpieczenie zdrowotne, np. zaświadczenie od pracodawcy, aktualne zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego lub legitymację emeryta-rencisty.


Jeśli go nie mamy z powodów pracy nie na umowę zlecenie czy o pracę, a na przykład o dzieło, będziemy zmuszeni zapłacić za leczenie.

 

 

 

Autorka: Izabela Nestioruk-Narojek

Źródło: gov.pl

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!