Jak podnieść wiarygodność obiektu w oczach klienta - domy seniora, sanatoria

Jak podnieść wiarygodność obiektu w oczach klienta - domy seniora, sanatoria
Drukuj Skomentuj

Profesjonalizm i wiarygodność marki są dla klientów ważne zwłaszcza wtedy, gdy chodzi o powierzenie firmie opieki nad seniorami. Są to więc cechy, które powinny charakteryzować domy seniora i sanatoria, które oferują osobom starszym pobyty krótko- i długoterminowe albo inne usługi (np. rehabilitację). Jak zapewnić klientów o tym, że nasz obiekt oferuje usługi na najwyższym poziomie? Podpowiadamy, jak podnieść wiarygodność domów seniora i sanatoriów w oczach klienta.

Jak klient widzi Twój obiekt

 

Wiarygodność dla domów seniora i sanatoriów przekłada się nie tylko na krótkookresową sprzedaż (pobytów np. świątecznych, dodatkowych usług), ale też na efekty długookresowe. Warto przy tym pamiętać, że renomę obiektu buduje się latami, ale stracić można ją niezwykle szybko. Dlatego należy zawsze dbać o efekty długookresowe - relacyjne i wizerunkowe.

 

Przeczytaj też: Dlaczego sanatoria powinny promować się online?

 

Na wiarygodność obiektu (domu seniora albo sanatorium) składa się kilka elementów. Wśród nich znajdują się m.in.:

 

  • zaplecze kadrowe i sprzętowe - świadczenie usług przez profesjonalistów, w warunkach spełniających obowiązujące standardy, za pomocą profesjonalnego sprzętu;
  • uczciwość i wartości marki - zgodność oferty z realizowanymi usługami, zrozumienie potrzeb seniorów i dostosowanie do nich oferty;
  • postawa pracowników - dbanie o klienta również na miejscu, tj. zapewnienie komfortu i zadowolenia osobom, które już wykupiły pobyt w domu seniora albo konkretne usługi w sanatorium;

 

Jak podnieść wiarygodność Twojego obiektu

 

1. Zadbaj o odpowiednią prezentację obiektu

 

Upewnij się, że informacje o Twoim domu seniora albo sanatorium da się łatwo znaleźć (poprzez np. stronę internetową albo promowanie się w wyszukiwarce DomySeniora.pl). Zbuduj ofertę, która zapewni klienta o Twoim profesjonalizmie:

 

  • zamieść w ofercie podstawowe informacje, które są aktualne - np. dane kontaktowe, umiejscowienie na mapie;
  • jeśli prowadzisz prywatny dom seniora, zaznacz, że działalność odbywa się legalnie, na podstawie wpisu do ewidencji tego typu placówek - podanie numeru ułatwi klientom weryfikację Twojej działalności, a to już poprawi wiarygodność Twojego obiektu w ich oczach;
  • napisz, kogo zatrudniasz i z kim współpracujesz - dla seniorów albo osób poszukujących opieki nad seniorami ważne będzie, czy fizjoterapeuci, opiekunowie, lekarze, itd. rozumieją potrzeby osób starszych i potrafią odpowiednio zrealizować usługi;
  • przedstaw sprzęt i warunki lokalowe - nieważne, czy promujesz pobyty dla seniorów, czy usługi rehabilitacyjne albo inne, warto pokazać wnętrza i wyposażenie Twojego obiektu na zdjęciach. Klienci “kupują oczami”, a fotografie będa dla nich potwierdzeniem oferty;

 

2. Bądź uczciwy


O uczciwości i innych wartościach nie wystarczy zapewnić na stronie. Zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy, musicie faktycznie zgodnie z nimi pracować - inaczej nawet bardzo dobra sprzedać będzie krótkotrwała, ponieważ nie przełoży się na długotrwałe, wizerunkowe efekty. Jak klienci najczęściej weryfikują uczciwość marki? Poprzez opinie znajomych albo znalezione na internecie. Dlatego:

 

  • upewnij się, że oferta internetowa, zamieszczona na ulotkach i innych formach reklamowych, jest zgodna z prawdą. Zdjęcia mocno wyretuszowane, ale nie oddające prawdziwego standardu obiektu, na pewno wywołają niezadowolenie seniorów i ich rodzin. Tak samo ceny za usługi na stronie muszą być aktualne - nikt nie lubi niespodzianek w postaci dodatkowych kosztów;
  • zamieść w ofercie informacje o certyfikatach, wyróżnieniach - chwalenie się w tym wypadku jest jak najbardziej wskazane. Tego typu dokumenty przekonają klientów, że obiekt jest sprawdzony przez innych fachowców i godny polecenia;

Zobacz również: 5 sposobów na zdobycie pozytywnych opinii o obiekcie

 

3. Odpowiadaj na potrzeby seniorów


Opieka nad seniorami nie powinna opierać się tylko na zapewnieniu im godnych warunków bytowych i opiekuńczych. To również aktywizowanie ich, a w przypadku oferty pobytów krótkotrwałych - oferowanie dodatkowych atrakcji. Zwłaszcza do sanatoriów wyjeżdżają seniorzy, którzy poszukują nie tylko możliwości rehabilitacji, ale też dodatkowych wrażeń. Dlatego badaj na bieżąco zadowolenie klientów i staraj się dostosowywać swoją ofertę do ich potrzeb. Ciekawe formy spędzania czasu oraz dodatkowe atrakcje znajdziesz w naszych artykułach:

 

Metoda Montessori w pracy z seniorami

Pokolenie Baby Boomers - jak przygotować ofertę na lato?

Atrakcje regionu - jak wykorzystać lokalizację do promowania Domu Opieki

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe