Jak skutecznie wypromować Dom Opieki?

Jak skutecznie wypromować Dom Opieki?
Drukuj Skomentuj

Domy Opieki mają jeszcze na rynku stosunkowo małą konkurencję, dlatego wielu właścicieli rezygnuje z promowania swoich placówek. Warto jednak pamiętać, że ze  względu na zmiany demograficzne w Polsce zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze wzrasta, a w przyszłości będzie powstawać coraz więcej tego typu obiektów. Warto więc już teraz pomyśleć o tym, jak skutecznie wypromować swój Dom Opieki.

Określ klientów


Prowadzenie działań reklamowych zawsze należy rozpocząć od określenia, kto będzie ich odbiorcą. I choć usługi będą skierowane do seniorów, odbiorcami Twoich reklam najczęściej będą rodziny osób starszych. W końcu to dzieci albo wnuki na ogół szukają placówek, w których seniorzy mogliby uzyskać profesjonalną pomoc. Rzadko zdarza się (choć nie jest to wykluczone), że senior sam poszukuje Domu Opieki, do którego mógłby się przeprowadzić.

Twoja grupa odbiorców będzie dosyć mocno zróżnicowana zarówno jeśli chodzi o wiek, wykształcenie, pochodzenie etniczne, styl życia, itp. Można jednak wyróżnić podstawowe cechy wspólne dla całej grupy odbiorców - będą oni szukać placówki, która jest godna zaufania i która dostarcza usługi na bardzo wysokim poziomie.

 

Jak zorganizować opiekę nad osobą starszą?

 

Wyróżnij swoją ofertę


Zastanów się, czego będą szukać Twoi klienci. Co z tego możesz im zaoferować? By skutecznie promować usługi, Twoja oferta musi zgadzać się z pragnieniami odbiorców. Zrób listę i zaznacz sobie te podpunkty, które spełnia Twój Dom Opieki.

Później spisz wszystko, co charakteryzuje Twoją placówkę. Zastanów się, które cechy ją wyróżniają na tle innych obiektów oraz które mogą być szczególnie atrakcyjne dla odbiorców. Weź pod uwagę m.in.:

  • zakres i jakość usług (całodobowe, dzienne; oferowane terapie; wykwalifikowany personel, itd.),
  • standardy budynku i pomieszczeń (sale terapii zajęciowej; umeblowanie pokoi; dostęp do pokoju dziennego; dostęp do sprzętu elektronicznego, itd.),
  • lokalizację (dojazd do większych miast, bliskość do szpitala, kościoła; ogród, park w okolicy, itd.),
  • dodatkowe usługi (np. transportowe),
  • atmosferę w Domu lub też atrakcje organizowane w czasie wolnym.

 

Przeczytaj: Przedmioty użytkowe dla seniora - jak pomóc w codziennym funkcjonowaniu?

 

Dobierz środki komunikacji


Zainwestuj w reklamę - pamiętaj jednak, by była ona widoczna w miejscach, które odwiedza Twoja grupa docelowa! Szkoda byłoby przeznaczyć duże kwoty na reklamę tam, gdzie nie odniesie ona żadnych skutków. W reklamie uwzględnij te elementy, które są istotne dla Twoich odbiorców, jak również elementy wyróżniające Twoją placówkę.

Pomyśl o reklamie w lokalnych gazetach. Zainwestuj też w stworzenie ulotek lub wizytówek, które możesz zostawić w pobliskich szpitalach i przychodniach lub też miejscach spotkań seniorów (Uniwersytety Trzeciego Wieku, niektóre Domy Kultury organizujące warsztaty dla seniorów).

W obecnych czasach wiele osób, szukając czegokolwiek, zaczyna od Internetu. Dotyczy to oczywiście przede wszystkim osób młodszych, ale pamiętaj, że w Twojej grupie docelowej znajdują się rodziny seniorów z których zdecydowana większość korzysta na co dzień z przeglądarki internetowej. Warto więc zainwestować w stronę internetową, na której będą zamieszczone wszystkie ważne informacje dotyczące obiektu (dane teleadresowe, opis oferty, informacje o cenach). Postaraj się, by strona była czytelna oraz zawierała zdjęcia obiektu - wzbudzi to poczucie, że działalność jest prowadzona profesjonalnie.

By skutecznie wypromować Dom Opieki, warto powalczyć o jak najlepsze pozycjonowanie - w tym może pomóc reklama w serwisach posiadających wyszukiwarki Domów Opieki, jak np. DomySeniora.pl. Dodatkowym plusem zamieszczenia oferty w naszej przeglądarce jest możliwość umieszczenia rozbudowanej galerii zdjęć i video, a także tłumaczenie na język niemiecki i umieszczenie w niemieckiej domenie. Dla zainteresowanych dodatkową reklamą oferujemy możliwość zakupienia banerów promujących obiekt, profesjonalną sesję zdjęciową, zamieszczenie artykułów sponsorowanych oraz wirtualny spacer po obiekcie!

Przeczytaj więcej w artykule Wypromuj swój Dom Opieki z Domyseniora.pl albo sprawdź szczegóły w zakładce Nasza Oferta

 

 

Przeczytaj również, jakie są Wydarzenia 2019 dla rynku opieki nad seniorami

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe