Jak skuteczniej kontrolować cukrzycę?

Jak skuteczniej kontrolować cukrzycę?
Drukuj Skomentuj

Cukrzyca to choroba, która w wielu przypadkach wymaga zmiany trybu życia nawet o 180 stopni! Wiele osób obawia się tym zmian, ponieważ wymagają one wielu ustępstw i poświęcenia im czasu. Chorowanie na cukrzycę jest szczególnie trudne w okresie pandemii koronawirusa. Poniżej przedstawiamy dwa sposoby, dzięki którym jeszcze skuteczniej będziesz mógł kontrolować cukrzycę.


Kontrolowanie cukrzycy – śniadania


Aby skutecznie kontrolować cukrzycę, warto przede wszystkim postawić na obfite śniadania, które będziesz spożywać zawsze o tej samej porze. Zagrożony cukrzycą organizm wariuje, kiedy dostaje posiłek o nieregularnej porze. Warto również zadbać o to, by posiłek był kaloryczny – najlepiej obfity w białko. Śniadanie nie powinno być lekkim posiłkiem – te warto przygotować na południe lub wieczór.

 

 

Sprawdź także: Lekkostrawna dieta dla seniorów

 

 

Cukrzyca – 10 minut po posiłku


Nawykiem, który powinien wejść w krew osobom z cukrzycą, i to nie tylko w czasie pandemii, jest aktywność fizyczna. Nie martw się, nie musisz od razu decydować się na konkretną dyscyplinę sportową. Specjaliści twierdzą, że  wystarczy zarezerwować 10 minut na spacer po każdym posiłku. Warto również wiedzieć, że nawet niewielki wysiłek obniża glikemię, a w przypadku osób ze stanem przedcukrzycowym oddala rozwój tej choroby, a nawet powstrzymuje jej wystąpienie.

 

Czytaj także: Co warto pić przed snem?

 

Niezwykle ważna jest zatem regularność, czyli najlepszym sposobem będzie wyrobienie sobie nawyku aktywności fizycznej. Według dr hab. Bąka, 10 minut spaceru dość szybkim krokiem po każdym posiłku obniża niemal o 30 proc. dobową glikemię.

 

 

 

 

 

Autor: Izabela Nestioruk

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!