Jak sobie radzić z menopauzą

Jak sobie radzić z menopauzą
Drukuj Skomentuj

Okres menopauzy to trudny czas dla każdej kobiety. Jak sobie radzić z  menopauzą, by przejść ten proces jak najlepiej? Postaramy się podsunąć kilka rad.

1.Pamiętaj o błonniku


W okresie menopauzy spada tempo metabolizmu i mogą pojawić się zaparcia i uczucie ciężkości, dlatego warto jak najwcześniej zadbać o prawidłową ilość błonnika w diecie.  Źródła błonnika: warzywa, owoce, pełnoziarniste pieczywo i makarony, orzechy.

 

2. Mniej tłuszczu


Sam błonnik to za mało, trzeba pamiętać o tym, by tłuszczu nie było zbyt dużo w naszej diecie. Dieta niskotłuszczowa jest bardzo ważna w profilaktyce chorób związanych z krążeniem i wspomaga dobre samopoczucie.

 

Dowiedz się więcej na temat odpowiedniej dla swojego wieku diety. Wejdź i zobacz: Dieta po pięćdziesiątce

 

3. Cukry proste zamień na złożone


Cukry proste obecne chociażby w białym makaronie nie wnoszą zbyt wiele do naszego organizmu, tak samo jak jasne pieczywo. Nie musisz rezygnować z chleba czy ulubionego makaronu z pomidorami, ale zamień je na pełnoziarnistą wersję. Zdrowa dieta w każdym okresie życia jest podstawą dobrego samopoczucia.

 

4. Ruszaj się


Jeśli Twoje ciało będzie w dobrej kondycji lepiej zniesiesz dolegliwości związane z menopauzą. Nie musisz od razu kupować karnetu na siłownię, ale codzienne ćwiczenia rozciągające czy joga z przyjaciółkami są Ci bardzo potrzebne.

 

Zobacz również jakie aktywności pomogą ci spalić najwięcej kalorii: Aktywność fizyczna po 50.

 

5. Zapomnij o używkach


Nikotyna to wróg całego organizmu i im szybciej rzucisz palenie tym lepiej. Tak samo jest z kilkoma filiżankami kawy na dzień, kawa sama w sobie nie jest szkodliwa ale z niczym nie wolno przesadzać.

 

Nie wyobrażasz sobie dnia bez filiżanki kawy lub herbaty? Wybierz zdrową wersję - zielona herbata jest nie tylko zdrowa, ale również świetnie gasi pragnienie. Jeśli chcesz poznać inne właściwości zielonej herbaty, zobacz: Czas na zdrowie! czas na herbatę

 

6. Mniej konserwantów


Konserwanty obecnie towarzyszą nam na każdym kroku ale nie znaczy to, że nie możemy ich chociaż częściowo wyeliminować. Zamiast kupować gotowe dania możesz przecież sama cos ugotować, zupy w proszku zamienić na te własnoręcznie zrobiona, a napoje gazowane na domowy sok.

 

7. Pamiętaj o fitoestrogenach


Fitoestrogeny są bardzo pomocne jeśli chodzi o znoszenie menopauzy. Znajdziesz je w produktach sojowych, fasoli, tofu, olejach lnianych.

 

Zobacz również jakie inne naturalne substancje mogą być korzystne dla Twojego organizmu. Przeczytaj: Substancje odmładzające

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe