Nabór na całodobowy nadzór teleopiekunów w Częstochowie
W Częstochowie startuje akcja skierowana do seniorów, którzy wymagają całodobowego wsparcia. W ramach inicjatywy - „Bezpiecznie we własnym domu” - 200 osób otrzyma sprzęt pozwalający w dowolnym momencie wezwać pomoc lub skontaktować się z teleopiekunem.
Podjęcie takiej inicjatywy ma na celu pomóc częstochowskim seniorom, których aktywność - z przyczyn zdrowotnych i losowych - ogranicza się tylko do własnego mieszkania.
Uczestnicy projektu zostaną zaopatrzeni w bransoletki lub wisiorki, wyposażone w sprzęt elektroniczny, który umożliwia 24-godzinny kontakt z Centrum Alarmowym. Pracownicy centrali będą pomagać podopiecznym w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia, w chwilach podwyższonego stresu, lęku lub samotności. Grupą docelową akcji jest 12 mieszkańców Częstochowy powyżej 60 roku życia - niepełnosprawnych lub korzystających ze świadczeń pomocy społecznej.
Urządzenia rozdane osobom starszym wyposażono w specjalny guzik, umożliwiający wezwanie pomocy. Wciśnięcie go, spowoduje natychmiastowe połączenie się z teleopiekunami, czyli pracownikami Centrum Alarmowego. W godzinach dziennych na miejscu dostępny będzie także psycholog. Zadaniem teleopiekuna jest ocenienie sytuacji, zawiadomienie bliskich osoby podlegającej pod nadzór, a w razie konieczności - wezwanie odpowiednich służb.
Ważne informacje!
Nabór trwa do końca lipca, jednak istnieje możliwość przedłużenia terminu składania zgłoszeń.
Podłączenie uczestników do projektu ma nastąpić w październiku 2017.
Druki zgłoszeniowe dostępne są w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miasta Częstochowy, w tamtejszym Biurze Obsługi Interesanta oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej.
źródło: www.rynekseniora.pl