Najlepsze ćwiczenia dla osób starszych

Najlepsze ćwiczenia dla osób starszych
Drukuj Skomentuj

Zdrowie seniora zależy nie tylko od regularnych wizyt u lekarza i przyjmowania leków. Na dobre samopoczucie wpływ ma również aktywność fizyczna osób w podeszłym wieku. Przedstawiamy najlepsze ćwiczenia dla seniorów, które pomogą odzyskać wigor!

Ruch to zdrowie, warto więc wykorzystać letnią aurę i zmienić swój tryb życia. Aktywność fizyczna uznawana jest za jedno z najlepszych lekarstw, które w dodatku dostępne jest za darmo. Wystarczy już zwykły codzienny spacer, aby skutecznie się zrelaksować i zregenerować organizm. Istnieją też inne ćwiczenia dla osób starszych, które mają świetny wpływ na zdrowie seniora.

Jedną z takich propozycji jest Nordic Walking dla seniorów. Marszu z kijkami mogą spróbować nawet osoby zmagające się z utrudniającymi ruch schorzeniami reumatycznymi. Wzorem dla tej techniki był bieg narciarski, który angażuje wiele grup mięśni. Podczas marszu Nordic Walking pracują mięśnie barku, ramion, rąk i tułowia, dodatkowo kijki odciążają stawy nóg i pomagają utrzymywać równowagę podczas ruchu. To jednak nie wszystkie korzyści jakie niesie Nordic Walking dla seniorów. Podczas tej aktywności fizycznej poprawia się krążenie krwi, dotlenia organizm i polepsza praca serca. Atutem Nordic Walking dla seniorów jest także to, iż można go uprawiać wszędzie: w parku, lesie, w mieście i na wsi.

Nordic Walking to sposób na zachowanie wigoru. Zobacz co jeszcze warto robić, aby czuć się młodo, wejdź: Recepta na młodość

Marsze Nordic Walking można wzbogacić również jazdą na rowerze. Spokojna wycieczka rowerowa to prawdziwy zastrzyk zdrowia dla każdej osoby po 50 roku życia. Podczas treningu na rowerze poprawia się krążenie krwi, co wpływa na dotlenienie wszystkich organów, w tym serca i mózgu.

Ćwiczenia dla osób starszych nie muszą ograniczać się tylko do spacerów i jazdy na rowerze. Dobrym pomysłem jest również zapisanie się na basen. Pływanie nie tylko angażuje wiele partii mięśni, ale również przynosi ukojenie zbolałym stawom, w znaczny sposób odciążając je. Aby mieć pewność, że ćwiczenia dla seniorów w wodzie przyniosą skutek, warto zapisać się na aqua aerobic. Jest to wysiłek fizyczny, który nie wymaga umiejętności pływania a daje wiele korzyści. Nie tylko odciąża stawy, ale również koryguje postawę ciała i poprawia samopoczucie.

Kolejną propozycją jest joga dla seniora. Wbrew pozorom to bardzo dobry rodzaj aktywności dla osób po 50 roku życia, który wcale nie wymaga ogromnej sprawności fizycznej. Ćwiczenia dostosowane są do możliwości seniorów i mają za zadanie poprawić kondycję psychiczną i zwiększyć wydolność oddechową. Ćwiczenie jogi to dobry trening utrzymywania równowagi oraz sposób na pozbycie się bólu pleców czy stawów. Pomaga pozbyć się stresu i uczy rozluźniania.

Stres bywa przyczyną nadciśnienia. Można sobie jednak z nim poradzić, zobacz: Sposoby na nadciśnienie tętnicze

Dobre ćwiczenia dla osób starszych, pomagające utrzymywać równowagę i poprawiające sprawność fizyczną, to Tai Chi. Technika skupia się na łagodnych i płynnych ruchach oraz oddechu. Już po kilku tygodniach treningów poprawia się koordynacja ruchowa!

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe