Nocna i świąteczna opieka lekarska - jak znaleźć otwarte placówki?

Nocna i świąteczna opieka lekarska - jak znaleźć otwarte placówki?
Drukuj Skomentuj

Zdarza się, że przychodnia jest już zamknięta, a my potrzebujemy pomocy. Na szczęście istnieją placówki, które oferują nocną i świąteczną opiekę lekarską. Jak je znaleźć? Podpowiadamy.

Telefoniczna Informacja Pacjenta, w skrócie TIP, to infolinia dla pacjentów, czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.

 

Czytaj także: Seniorzy ze wsi mają problem z dostępem do hospicjum

 

Telefoniczna Informacja Pacjenta – jakie informacje można otrzymać?


Dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta, możemy dowiedzieć się:

 

  • gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital,
  • gdzie jest najbliższa apteka,
  • jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
  • dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić,
  • jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego,
  • jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19,
  • z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.

 

Jak skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta?


Możesz skontaktować się z infolinią na kilka sposobów:

 

  • zadzwoń na numer 800 190 590,
  • jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora),
  • podczas rozmowy zamów połączenie z konsultantem w innym terminie – jeśli nie możesz czekać, a pracownik infolinii oddzwoni do Ciebie,
  • skorzystaj z czatu tekstowego z konsultantem,
  • skorzystaj z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego,
  • napisz e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl,
  • skorzystaj z formularza kontaktowego.

 

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!