Nocna i świąteczna opieka lekarska - jak znaleźć otwarte placówki?
Zdarza się, że przychodnia jest już zamknięta, a my potrzebujemy pomocy. Na szczęście istnieją placówki, które oferują nocną i świąteczną opiekę lekarską. Jak je znaleźć? Podpowiadamy.
Telefoniczna Informacja Pacjenta, w skrócie TIP, to infolinia dla pacjentów, czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.
Czytaj także: Seniorzy ze wsi mają problem z dostępem do hospicjum
Telefoniczna Informacja Pacjenta – jakie informacje można otrzymać?
Dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta, możemy dowiedzieć się:
- gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital,
- gdzie jest najbliższa apteka,
- jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
- dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić,
- jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego,
- jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19,
- z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.
Sprawdź również: Szczepienia na grypę dla seniora - co trzeba o nich wiedzieć?
Jak skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta?
Możesz skontaktować się z infolinią na kilka sposobów:
- zadzwoń na numer 800 190 590,
- jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora),
- podczas rozmowy zamów połączenie z konsultantem w innym terminie – jeśli nie możesz czekać, a pracownik infolinii oddzwoni do Ciebie,
- skorzystaj z czatu tekstowego z konsultantem,
- skorzystaj z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego,
- napisz e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl,
- skorzystaj z formularza kontaktowego.