Nordic walking dla seniorów!

Nordic walking dla seniorów!
Drukuj Skomentuj

Nordic walking to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijkami. Angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron, dlatego osoby uprawiające nordic walking angażują mięśnie całego ciała.

Dla kogo?

 

Nordic walking to sport, który dedykowany jest wszystkim! Nieważne ile masz lat, ile ważysz i jaka jest twoja kondycja. Możesz go uprawiać wszędzie – w lesie, na stadionach, a nawet na chodniku przez cały rok. 

 

Jakie są korzyści?

 

Osoby , które uprawiają nordic walking angażują mięśnie ciała. Są to między innymi mięśnie klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha. 

 

Może będziesz zaskoczony, ale są one inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To dąży do ich wzmocnienia o wiele bardziej niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu.

 

Nordic walking:

 

    •   rozwija  siłę i wytrzymałość ramion

    •     Ułatwia wchodzenie na wzgórza i wzniesienia

    •     spala się więcej kalorii niż normalne chodzenie

    •     zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami

    •     redukuje nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabymi stawami i mięśniami

    •     odciąża  stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

 

Jakie kijki kupić?

 

Zanim kupisz kijki musisz wiedzieć, że trzeba je odpowiednio wymierzyć. Prawidłowa wysokość kijka to taka, gdy łokieć jest zgięty pod kątem 90 stopni. Jeśli będziesz kupować kijki w sklepie sportowym – poproś o pomoc sprzedawcę.

Aby rozpocząć ćwiczenia musisz zadbać jeszcze o wygodne buty i niekrepujący ruchów strój.

 

 

Zasady prawidłowego wykonywania ćwiczenia:

 

- długie kroki metodą ,,pięta – palce”

- wyprostowana postawa ciała

- wzrok przed siebie

- rozluźnione ramiona.

 

 

Autor: Izabela Nestioruk

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!