Rzecznik Praw Pacjenta pomaga DPS. Udostępniono specjalną infolinię

Rzecznik Praw Pacjenta pomaga DPS. Udostępniono specjalną infolinię
Drukuj Skomentuj

Domy seniora i inne placówki opieki osób z niepełnosprawnościami, mogą zgłaszać problemy w związku z pandemią koronawirusa, pod numerem infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Sprawdź, jak uzyskać pomoc!

Rzecznik Praw Pacjenta już na początku pandemii kontaktował się ze wszystkimi podmiotami, które wymagały pilnej pomocy. Sprawdzono stan i bezpieczeństwo podopiecznych, a także dokonano oceny funkcjonowania placówek. W obiektach, gdzie potwierdzono trudną sytuację, podjęto działania pomocowe - wystąpiono do województw z prośbą o dodatkowy personel medyczny oraz podjęto rozmowy z stacjami sanitarno-epidemiologicznymi o objęcie pomocą tych placówek.

 

Zobacz też: Ochrona osób z grupy największego ryzyka

 

Jednak to nie wszystko. Po otrzymanej pomocy, kierownicy placówek z którymi nawiązano kontakt, otrzymali bezpośredni kontakt do specjalnie powołanych pracowników Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki temu mogą oni przekazywać aktualne potrzeby działań pomocowych.

 

Sprawdź także: Petycja pracowników DPS do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

 

Problemy z funkcjonowaniem placówki w trakcie pandemii koronawirusa można zgłaszać dzwoniąc pod numer specjalnej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta: 800 190 590.

 

Jakie działania podejmują DPS w walce z koronawirusem? Czytaj więcej o Sposoby domów seniora na walkę z koronawirusem

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!