Seniorzy i internet - o pokoleniu 60+ w sieci

Seniorzy i internet - o pokoleniu 60+ w sieci
Drukuj Skomentuj

Stereotypowo wiele osób jeszcze uważa, że seniorzy nie korzystają z internetu. Czy to prawda? Firma Gemius, z okazji 20-lecia swojego istnienia, przeprowadziła w kwietniu 2019 r. badania nad tym, jak trzy pokolenia korzystają z sieci: osoby 20+, 40+ i 60+. W naszym artykule skupimy się na ostatniej grupie - seniorów.

W ciągu ostatnich 20 lat można było zaobserwować interneową rewolucję, która wpłynęła na nasze przyzwyczajenia i styl życia. Dotknęła ona nie tylko młodsze pokolenia, ale też osoby 60+. Choć więc stanowią oni najmniejszą grupę internautów, są ważnymi odbiorcami treści zamieszczanych w sieci.

 

Czas spędzony w sieci, odsłony i ruch

 

Seniorzy stanowią najmniejszą grupę internautów: 10,7%. Generują oni 11% wszystkich odsłon i spędzają w sieci prawie dwa razy mniej czasu niż 40-latkowie – 10,7%.

 

Kategorie witryn

 

Według badań Gemius, wszystkie pokolenia spędzają czas w sieci na podobnych kategoriach witryn. Najbardziej popolarne są: wyszukiwarki stron (98%), serwisy społecznościowe (90-93%) i serwisy pocztowe (84-85%).

 

Dla seniorów duże znaczenie mają strony i aplikacje banków - to w grupie 60+ mają one największy zasięg (81% korzysta z bankowości internetowej).

 

Seniorzy znacznie rzadziej niż młodsze pokolenia korzystają z komunikatorów: tylko 71% w grupie 60-69. Podobnie najmniej korzystają oni z map i lokalizatorów: w miesiącu średnio 16 min (o 8 min krócej niż osoby 40+). Seniorzy spędzają też jednorazowo mniej czasu w tego rodzaju aplikacjach: 1,23 min.

 

 

Na podstawie: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-20-40-60-co-wiemy-o-pokoleniach-polakow-w-sieci.html

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe