Seniorzy i internet - o pokoleniu 60+ w sieci
Stereotypowo wiele osób jeszcze uważa, że seniorzy nie korzystają z internetu. Czy to prawda? Firma Gemius, z okazji 20-lecia swojego istnienia, przeprowadziła w kwietniu 2019 r. badania nad tym, jak trzy pokolenia korzystają z sieci: osoby 20+, 40+ i 60+. W naszym artykule skupimy się na ostatniej grupie - seniorów.
W ciągu ostatnich 20 lat można było zaobserwować interneową rewolucję, która wpłynęła na nasze przyzwyczajenia i styl życia. Dotknęła ona nie tylko młodsze pokolenia, ale też osoby 60+. Choć więc stanowią oni najmniejszą grupę internautów, są ważnymi odbiorcami treści zamieszczanych w sieci.
Czas spędzony w sieci, odsłony i ruch
Seniorzy stanowią najmniejszą grupę internautów: 10,7%. Generują oni 11% wszystkich odsłon i spędzają w sieci prawie dwa razy mniej czasu niż 40-latkowie – 10,7%.
Kategorie witryn
Według badań Gemius, wszystkie pokolenia spędzają czas w sieci na podobnych kategoriach witryn. Najbardziej popolarne są: wyszukiwarki stron (98%), serwisy społecznościowe (90-93%) i serwisy pocztowe (84-85%).
Dla seniorów duże znaczenie mają strony i aplikacje banków - to w grupie 60+ mają one największy zasięg (81% korzysta z bankowości internetowej).
Seniorzy znacznie rzadziej niż młodsze pokolenia korzystają z komunikatorów: tylko 71% w grupie 60-69. Podobnie najmniej korzystają oni z map i lokalizatorów: w miesiącu średnio 16 min (o 8 min krócej niż osoby 40+). Seniorzy spędzają też jednorazowo mniej czasu w tego rodzaju aplikacjach: 1,23 min.
Na podstawie: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-20-40-60-co-wiemy-o-pokoleniach-polakow-w-sieci.html