Siłownie plenerowe dobrą alternatywą dla seniorów

Siłownie plenerowe dobrą alternatywą dla seniorów
Drukuj Skomentuj

Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna oraz sportowy tryb życia są niezwykle ważne dla naszego zdrowia. Często, przez siedzący tryb życia i brak ruchu, zarówno dorośli, jak i dzieci zmagają się z problemem otyłości. Aby temu zapobiec, można na przykład skorzystać z darmowych siłowni plenerowych, czyli takich na świeżym powietrzu.

Mówimy tutaj o siłowni na powietrzu, która wyposażona jest w przyrządy do rozciągania, ćwiczenia mięśni i relaksu. Takie maszyny dostosowane zostały do osób starszych, więc nie powodują kontuzji. Tak naprawdę, każdy ruch na świeżym powietrzu będzie dla seniorów zbawienny. Osoby w podeszłym wieku rzadko korzystają z tradycyjnych siłowni, gdyż często wstydzą się oni innych użytkowników, a dodatkową przeszkodą są kwestie finansowe.

 

Tworząc taki fitness park należy zastanowić się nad miejscem. Najlepiej, jeśli będzie ono dobrze znane lokalnej społeczności. Umieszczenie tam siłowni znacznie podniesie atrakcyjność terenu i będzie przejawem zadowolenia mieszkańców. Pomysłodawcy takich parków powinni też zadbać o zróżnicowany dobór urządzeń. Dobrze jest, aby znalazły się tam te o niskim stopniu trudności wykonywania ćwiczeń, ale także i te, które pozwolą zaspokoić potrzeby bardziej wymagających. Istotnym elementem jest również odpowiednie wykończenie całego placu lub chociażby powierzchni pod samymi urządzeniami. Chodzi o to, aby zapobiec tworzeniu się zagłębień, w których zalegać będzie woda, a następnie utworzy się błoto, uniemożliwiające swobodne korzystanie z siłowni.

 

Można zatem stwierdzić, że siłownie plenerowe są nie tylko świetną formą zabawy, ale także doskonałą formą aktywności fizycznej, z której seniorzy mogą korzystać codziennie. Nawet jeśli nie przyniesie ona zaskakujących efektów, to i tak lepsza alternatywa niż trening na dywanie przed telewizorem. Ponadto, taki fitness park może posłużyć jako miejsce spotkań z przyjaciółmi, którzy tak jak my będą mieli ochotę trochę się poruszać. W takim towarzystwie dobry humor nas nie opuści.

 

Zewnętrzna siłownia to połączenie ruchu oraz przyjemności z przebywania na łonie natury, a także wśród innych ludzi. Ćwiczenia są bardzo łatwe i może z nich korzystać każdy. Urządzenia są bezpieczne, trwałe i odporne na warunki atmosferyczne. Ćwiczenia na świeżym powietrzu przynoszą też wiele korzyści, o których często zapominamy:

 

1. Poprawa samopoczucia

 

Trening na powietrzu korzystaniej wpływa na nasze samopoczucie. Dzieje się tak, z powodu zwiększonej produkcji endorfin. Badania, które przeprowadzono na osobach trenujących na zewnątrz wykazały, że możliwość obcowania z naturą sprawia, że w szybki sposób możemy poczuć się lepiej po stresującym i męczącym dniu.

 

2. Kontakt z naturą

 

Jeśli na co dzień jesteśmy tak pochłonięci sprawami zawodowymi lub obowiązkami domowymi, że nie mamy czasu na spacer lub wycieczkę, taki trening w fitness parku jest świetnym pomysłem na aktywny wypoczynek.

 

3. Lepsza praca mięśni

 

Trenując na siłowni plenerowej, często używamy innych partii mięśni. Dzieje się tak, ponieważ teren, po których się poruszamy nie jest tak równy jak bieżnia w zamkniętym pomieszczeniu. Poza tym, uczęszczając na siłownię zamkniętą, dozujemy sobie umiarkowaną dawkę wysiłku, natomiast ruch na powietrzu stawia przed nami więcej niecodziennych sytuacji, które poprawiają naszą wytrzymałość.

 

4. Dotlenienie organizmu

 

Podczas biegania lub jazdy na rowerze na świeżym powietrzu dotleniamy nasz mózg, w wyniku czego lepiej pracuje, a co za tym idzie - lepiej radzi sobie z nadmiarem stresu i złym samopoczuciem.

 

5. Witamina D

 

Ćwicząc na słońcu, mamy okazję dostarczyć naszemu organizmowi więcej witaminy D, która odpowiada za wiele ważnych procesów życiowych. W wyniku jej braku jesteśmy nie tylko bledsi, ale również mamy słabszą odporność, a także cierpimy z powodu gorszego samopoczucia.

 

6. Większe spalanie kalorii

 

W rzeczywistości ruch na świeżym powietrzu pomaga nam spalić zdecydowanie więcej kalorii. Ma to związek ze zróżnicowaniem terenu, na którym ćwiczymy, a także z warunkami treningowymi, które wymagają od naszego organizmu szybkiego przystosowania.  

 

Drodzy seniorzy, skorzystajcie więc z siłowni plenerowych, które oferują Wam miasta. Taki rodzaj aktywności fizycznej coraz bardziej zyskuje na popularności i jest świetną propozycją zarówno dla pań, jak i panów. Wybierając się do fitness parku, warto na początku rozważyć cel treningu. Jeśli chcemy skupić się na spalaniu tkanki tłuszczowej możemy wybrać takie maszyny jak: orbitrek, biegacz, stepper, wioślarz, czy rowerek. W przypadku treningu siłowego, powinniśmy pomyśleć o twisterze, prasie nożnej, wahadle i wyciągach.

 

 

Zobacz także:

 

 

 

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe