Slow Jogging sposobem na długowieczność?

Slow Jogging sposobem na długowieczność?
Drukuj Skomentuj

Panuje przekonanie, że to ludzie z Dalekiego Wschodu odkryli sposoby na długowieczność. Nie sposób się z tym nie zgodzić, patrząc, jak wielu seniorów praktykuje jogę czy tai-chi. Dziś to tych ćwiczeń dołącza japoński Slow Jogging, czyli aktywność fizyczna dla osób w każdym wieku, która zdobyła fanów na całym świecie.

By zadbać o swoje zdrowie, trzeba zmienić sposób odżywiania się oraz znaleźć czas na aktywność fizyczną. Osoby starsze mogą podchodzić sceptycznie do ruchu, obawiając się, że pogorszy się ich samopoczucie czy zaczną boleć stawy. Odpowiedzią na te obawy może być Slow Jogging, czyli bardzo wolny trucht.

Bolą cię stawy? Sprawdź, jak można temu zaradzić, wejdź: Co na ból stawów seniora

 

Skąd się wziął Slow Jogging


Slow Jogging powstał w Japonii i stamtąd rozprzestrzenił się na niemal cały świat! Ta aktywność fizyczna osób starszych i młodszych jest odpowiedzią na plagę otyłości i innych chorób, które dotykają współczesnych ludzi. Wielu z nich unika ruchu, uważając to za zbyt trudne wyzwanie, kojarzące się z wysiłkiem i bólem. Właśnie dla nich powstała metoda Slow Joggingu!

Aktywni seniorzy mogą spróbować techniki Nordic Walking. Podpowiadamy, co zrobić, być ćwiczyć prawidłowo, wejdź: Nordic Walking dla seniorów

Starzenie się i zdrowie może iść w parze. Wystarczy zadbać o prawidłową wagę ciała i poprawić swoją kondycję fizyczną. By to zrobić, nie trzeba wcale ciężkich treningów. Naukowcy udowodnili, że podczas Slow Joggingu spala się nawet dwa razy więcej kalorii niż podczas spaceru, mimo że tempo truchtu powinno być wolniejsze niż chodu! Jak to jest możliwe? Kluczem do tego jest prawidłowa technika – należy pamiętać, by podczas stawiania kroków stopa lądowała nie na pięcie, a na śródstopiu.

 

Slow Jogging – jak zacząć?


By zacząć ćwiczyć Slow Jogging, seniorzy nie potrzebują drogiego sprzętu. Wystarczy wygodne obuwie, sportowe ubranie i dobre chęci. Bieg ma być naprawdę wolny, na początku ćwiczący nie powinni przekraczać prędkości 5 km/h (czyli wolniej niż wielu z nas chodzi).

Szukasz ciekawej formy aktywności fizycznej dla osób w podeszłym wieku? Interesującym pomysłem mogą być ćwiczenia w basenie. Dowiedz się więcej, wejdź: Aqua aerobik dla zdrowia seniora

Bardzo ważne jest również utrzymanie prawidłowej postawy ciała – sylwetka musi być wyprostowana, a wzrok skierowany ku linii horyzontu. Oczywiście najważniejszą kwestią jest technika stawiania kroków. Stopa powinna lądować na swojej środkowej części (na śródstopiu). Krok musi być bardzo krótki, typowy dla drobnego truchtu.

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze Slow Joggingiem powinny zacząć najpierw od dziesięciominutowego treningu. Stopniowo ten czas może być wydłużany nawet do godziny.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe