„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” - 4. edycja kampanii w Warszawie

„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” - 4. edycja kampanii w Warszawie
Drukuj Skomentuj

23 lutego 2017 roku, w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją rusza 4. edycja kampanii pt. „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Jest to pierwsza kampania poświęcona tej chorobie u seniorów. Ambasadorami projektu są aktorzy i dziennikarze: Bożena Dykiel, Teresa Lipowska, Ewa Błaszczyk, Krystyna Czubówna, Wiktor Zborowski, Jarosław Gugała i Maciej Orłoś.

Organizatorami kampanii jest Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji, Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” oraz Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

 

W ramach kampanii organizowana jest konferencja inaugurująca, która przewidziana jest na 23 lutego, na godzinę 12:00. Spotkanie odbędzie się na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, przy ul. Chodakowskiej 19/31, w sali S305. O problemie depresji wśród seniorów będą mówić ambasadorzy, patroni honorowi, a także specjaliści - krajowy konsultant w dziedzinie psychiatrii oraz psycholodzy.

 

Jak wynika z badań, w Polsce na depresję cierpi ponad półtora miliona Polaków. Niestety, większość osób w ogóle nie podejmuje walki z chorobą, która coraz częściej dotyka seniorów. „Ludzie starsi, często samotni lub opuszczeni, żyją w zamknięciu sam na sam z chorobą” – dodaje Krystyna Czubówna, ambasadorka kampanii. – „Musimy umieć i chcieć do nich dotrzeć, bo depresja bez wsparcia jest chorobą śmiertelną”.

 

Kampania pt. „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” oprócz konferencji prasowej zawiera jeszcze: 

 

- spot telewizyjny (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
- spot radiowy (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
- wywiad telewizyjny i radiowy z Barbarą Wilewską-Bober (żoną Andrzeja Bobera) cierpiącą na depresję odkąd skończyła 57 lat (leczy się już ponad 20 lat),
- stronę internetową www.twarzedepresji.pl, na której znajdują się informacje o depresji,
- dwutygodniową kampanię billboardową od 15 lutego 2017 r.,
- stale aktualizowany FanPage na portalu Facebook,
- plakat z udziałem wszystkich ambasadorów,
- książkę Anny Morawskiej pt. „Twarze depresji”, w której autorka rozmawia z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które wspierają chorych na depresję i ich rodziny.

 

 

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Słowa kluczowe