Wiosenne aktywności dla seniora - co wybrać?

Wiosenne aktywności dla seniora - co wybrać?
Drukuj Skomentuj

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. To doskonała okazja dla seniorów, by zwiększyć swoją codzienną aktywność. Na jakie zajęcia dla seniorów warto zwrócić uwagę? Jakie wiosenne aktywności będą odpowiednie dla seniorów? Jak zachęcić emeryta do aktywności? Odpowiadamy.

Wiosna – aktywność seniora


Na termometrach odnotowujemy coraz wyższe temperatury. Słońce również stara się przebijać przez chmury. Warto więc wykorzystać ten czas na aktywność. Ruch dostosowany do możliwości i zdrowia seniora jest jak najbardziej wskazany.

 

Sprawdź również: Jak zatrudnić emerytkę z Ukrainy do opieki nad osobą starszą?


W przypadku, kiedy senior dopiero rozpoczyna swoją przygodę z aktywnością fizyczną, warto by zasięgnął opinii lekarza. Tak kompetentna osoba pomoże w dobraniu odpowiednich dla seniora ćwiczeń i aktywności Warto również zasięgnąć specjalistycznej porady rehabilitanta i nauczyć się od niego ćwiczeń, które senior będzie mógł samodzielnie wykonywać w domu.

 

Ćwiczenia dla seniora – od czego zacząć?


W programie ćwiczeń seniora powinny znaleźć się ćwiczenia rozciągające, wytrzymałościowe, siłowe oraz równoważne i koordynacyjne. Na początku powinny być wykonywane pod okiem rehabilitanta, a następnie w domowym zaciszu. Aktywności te można również wykonywać na świeżym powietrzu.

 

Sprawdź także: Opieka nad osobą starszą - jak legalnie zatrudnić cudzoziemca?


Seniorzy, którzy nie mogą pozwolić sobie na wymagające ćwiczenia, powinni postawić na spacery i nordic walking. Dzięki temu wprowadzą do swojej rutyny niewymagający wydolnościowo, ale jakże potrzebny ruch. Spacery są bardzo ważne - dotleniają i zmniejszają ryzyko zawału serca, choroby wieńcowej, obniżają poziom złego cholesterolu i mają korzystny wpływ nie tylko na samopoczucie, ale i na sylwetkę.

 

Zajęcia dla seniorów – co ćwiczyć wiosną?


Wiosna to idealny czas dla seniorów na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Jeśli senior jest osobą, która nie lubi ćwiczyć sama, warto zapisać się do grupy ćwiczeniowej. Najczęściej wybieranymi zajęciami sa grupowy nordic walking, gimnastyka na świeżym powietrzu, ale też joga czy zajęcia na basenie.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!