Zmiana w składaniu wniosku o EKUZ - co trzeba wiedzieć?

Zmiana w składaniu wniosku o EKUZ - co trzeba wiedzieć?
Drukuj Skomentuj

Jak podaje portal rządowy, zmianie ulegnie sposób składania wniosku o EKUZ. Co trzeba o tym wiedzieć? Odpowiadamy.

Od 1 października 2021 roku turystyczny wniosek o EKUZ złożysz on-line tylko przez IKP lub ePUAP. Nie będzie można wysłać go e-mailem. Zmiana będzie dotyczyć tylko wniosków o EKUZ w związku z wyjazdem turystycznym. Wnioski o EKUZ, związane z wyjazdem zawodowym , nadal będzie można składać także e-mailem.

 

Sprawdź również: Emerytury stażowe - najnowsze informacje

 

EKUZ po 31 września 2021  - jak złożyć wniosek?


Po 31 września 2021 r. turystyczny wniosek o EKUZ złożyć będzie można na 4 sposoby:

 

  • przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP)
  • przez ePUAP
  • osobiście w oddziałach wojewódzkich i delegaturach NFZ
  • pocztą na adres oddziałów wojewódzkiego lub delegatury NFZ.

 

Czytaj także: Bon turystyczny dla emerytów 2021 - na co można go wykorzystać?

 

Internetowe Konto Pacjenta – korzyści


„Minęło już ponad 12 miesięcy od uruchomienia 11 lipca 2020 r. usługi umożliwiającej złożenie wniosku o EKUZ przez IKP. Na początku liczba EKUZ wydanych na podstawie takich wniosków wynosiła zaledwie 5% wszystkich wydanych EKUZ. Do połowy lipca 2021 r. wzrosła do około 70%. W tym czasie usprawniono automatyczną obsługę wniosków, których wpływa w sezonie wakacyjnym ponad 150 tysięcy miesięcznie” – czytamy na pacjent.gov.pl


Co więcej, na IKP, można sprawdzić informacje o już wydanej EKUZ wraz z okresem jej ważności, dowiedzieć się jak złożyć nowy wniosek o EKUZ oraz dowiedzieć się więcej o wydaniu EKUZ.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!